Fyzioterapie Bc. Alena Blovská

Fyzioterapie Plzeň Skvrňany

Slovo fyzioterapie pochází z řeckého physiotherapia, kde physis znamená přírodní síla a therapia ošetření. Používá tedy různých forem energií včetně pohybové k léčebnému ovlivnění patologických stavů pohybového systému. Uplatňuje se ve všech oborech medicíny podobně jako farmakoterapie nebo psychoterapie.

O fyzioterapii

Jak funguje fyzioterapie

Lidské tělo je velmi důmyslně konstruováno k pohybu a fyzické práci. Současný sedavý způsob života a stále menší množství přirozeného pohybu v životě, případně pohyb v nesprávných pohybových stereotypech vede k tomu, že některé svaly lidského těla mají tendenci ke zkracování, jiné mají tendenci k oslabování. Tyto svalové nerovnováhy vedou k bolestem pohybového aparátu, nejčastěji krční a bederní páteře a velkých kloubů. Svalové zkrácení způsobuje omezený rozsah pohybu v kloubech a odchylky v držení těla. Svalové oslabení vede k nedostatečnému zapojení svalu do pohybu a zvětšení jeho klidové délky. Další příčinou bolestí pohybového aparátu mohou být vrozené vady a odchylky, stavy po úrazech, operacích a endoprotézách kloubů. Součástí terapie pak je i případná péče o jizvu včetně instruktáže pro péči v domácím prostředí. Cílem mé práce je pomoci Vám tyto svalové dysbalance najít, odstranit a poradit Vám, co změnit, aby nedošlo k opakování bolestivého stavu.
Fyzioterapie Plzeň Skvrňany

Objednejte se na fyzioterapii

Objednávky prosím telefonicky nebo mailem

Objednávejte se na telefonu:

731 160 634

alenablovska@seznam.cz

Jak probíhá fyzioterapie u mě

Součástí první návštěvy je krátké vyšetření stavu pohybového aparátu a stanovení příčiny pohybových potíží. V léčbě používám termoterapii v podobě rašelinových obkladů, měkké a mobilizační techniky k odstranění např. blokády kloubu, zvýšeného napětí svalu atd. Součástí terapie je i aktivní pohyb svalové skupiny, ve která je nalezena svalová dysbalance. Tím dojde k posílení svalů oslabených a protažení svalů zkrácených . Některé cviky po vyzkoušení a vzájemné dohodě doporučím k dennímu opakování, které by mělo společně s úpravou pohybových návyků vést k dlouhodobému vymizení potíží. Nezanedbatelnou součástí léčby pohybového ústrojí je odstranění nebo alespoň redukce stresu, který se vždy negativně promítá v napětí svalového aparátu. V případě závažného strukturálního nálezu Vám doporučím některé zobrazovací vyšetření (rtg, CT, MR) a návštěvu ortopeda či neurologa.

Objednejte se

Bc. Alena Blovská

Slovanské údolí 24
318 00 Plzeň - Skvrňany

(tramvajová zastávka linky č. 2 Slovanské údolí, ulice je souběžná s ul. Vejprnickou, zhruba v úrovni prodejny Lidl. Prohlédnout mapu.)

Objednávejte se na telefonu:

731 160 634

Bc. Alena Blovská - masáže a fyzioterapie Plzeň